dimecres, 2 d’octubre de 2013

La llegenda de Nuredduna

La Leo és una companya de feina de l'escola Bressol que divendres va ser mare per primera vegada. La vam anar a veure a l'hospital per conèixer a la petita Nuredduna i de pas donar-li aquest regal personalitzat que li he fet a les dues! Crec que li va agradar força i em va dir que li faria molt de servei, així que estic contentíssima!

Leo es una compañera de trabajo de la "guardería" que el viernes fue madre por primera vez. La fuimos a ver al hospital para conocer a la pequeña Nuredduna y de paso darle este regalo personalizado que le he hecho a las dos! Creo que le gustó bastante y me dijo que le haría mucho servicio, así que estoy contentísima!

Explica la llegenda, que fa molt de temps a Ses Païsses de Artá, a Mallorca, vivia una jove sibil·la anomenada Nuredduna. Una vegada, al poblat mallorquí desembarcaren uns navegants grecs i els habitants d'Artà decidiren fer-los presoners i sacrificar-los per ofrenar amb les seves ànimes als Déus.


Entre els condemnats, hi havia un jove de nom Melesigeni que tocava cançons plenes d'enyorança en una llengua desconeguda que enamoraren a la bella Nuredduna. Aquesta, en la seva necessitat de salvar-lo, proposà a la resta del poblat emportar-se'l a les coves i deixar-lo allà morint lentament. Un cop allà, però, la jove l'allibera i ell fuig cap a les naus que fondegen les costes Mallorquines on avisarà de la mala sort dels seus companys. 



El jove Melesigeni, en la seva desesperada fugida, oblida la lira amb la qual tocava les tristes cançons que encisaren a Nuredduna. La resta d'habitants, en adonar-se de l'engany, es cobren la traïció maltractant cruelment a la noia. Malgrat tot, ella aconsegueix fugir i, ferida de mort, arriba a la cova on havia portat el seu estimat abans d'alliberar-lo.


Finalment, mor abraçada a la lira de Melesigeni i, segons explica la llegenda, des d'aleshores el fantasma de la noia passeja per les Coves d'Artà. Diuen també, que en el moment de morir les pedres li deien:

"Per un batec de l'ànsia amb que ton cor expira,
daríem les centúries de calma que tenim"


Si entreu al passeig Marítim de Palma de Mallorca, veureu l'escultura d'una dona bellísima, de mirada trista i cap-cot, amb una lira a la ma dreta. És la sibil·la Nuredduna, representada per l'escultor R. Caubet.



Com que no recordava la llegenda massa bé, l'he buscat per internet i la he resumit del blog "Em criden"
Espero que us hagi agradat!

Bona setmana!! :)

21 comentaris:

  1. Lindo, que detalle tan bonito para una recién nacida, su primera almohadita con su nombre, me ha gustado, saludos :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pilar, me gustaría visitar tu blog y devolverte el saludo, pero no me sale la dirección! Igual es que no tienes blog, aunque también es posible que sea yo que no lo sé ver porque soy un poco patata y aún estoy aprendiendo a manejarme por blogger, google y todo esto.. xD

      Muchas gracias por tu comentario, lo hice pensando en que fuera útil para el lateral de su cunita, para que al girarse no hubiera problema de darse con los barrotes! Un saludo! :)

      Elimina
  2. Que maco, es un regal molt dolç! M'ha agradat molt coneixer la llegenda

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi també em va agradar molt la història, quan em van dir el nom que tindria la nena vaig preguntar-li al germà de la mare d'on venia "Nuredduna" i me la va explicar, em va semblar molt curiosa.. m'agrada molt escoltar mites i llegendes, són com petits contes! :)

      Elimina
  3. M'encanta nena!!! una cucada... un regal preciós i la llegenda també. ets una crack! una abraçada i merci per la info LOMO! ; - ).

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies guapa, me n'alegro de que t'hagi agradat! I lo de lomo ja et dic, només sóc una aficionada, però si et puc ajudar en alguna cosa ja hi pots comptar! ;)

      Elimina
  4. Respostes
    1. Gracias Júlia, el pastel que nos enseñas hoy tiene una pinta buenísima!

      Elimina
  5. Pero por favor ¡que cosa mas bonita Tati!, es muy dulce, me parece precioso. Me gusta tu lado tierno.
    Un besito

    ResponElimina
    Respostes
    1. Resulta que por aquí dentro tengo mi corasonsito y de vez en cuando se deja conocer! jajaja Siempre me alegran mucho tus comentarios, gracias por venir a visitarme y dejarme el enlace de Pilar, ahora mismo la voy a ver!! Un abrazo!

      Elimina
  6. Ah! El blog de Pilar bazán es http://solucionesparaelhogaryelamor.blogspot.com.es/.

    ResponElimina
  7. me encanta! no hay nada como recibir un regalo hecho a mano y seguro que con todo el cariño del mundo.. genial

    ResponElimina
    Respostes
    1. La verdad es que si que le puse ilusión, Leo es una de esas personas atentas con los demás que casi sin conocerla se gana la estima de uno! Un beso Isa!! :)

      Elimina
  8. Molt maca l'historia!!!, i el coixí t'ha quedat preciòs!!! Sembla que ets una artista en diversos camps.
    Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Mónica! jo no diria tant com artista.. però m'agrada investigar i aprendre, a més em fa feliç poder-ho fer!! Una abraçada!

      Elimina
  9. Me encanta, las cosas hechas con cariño son especiales y sin duda este regalo lo es, super dulce!!

    Por cierto, la letra de tu texto es tan pequeña que casi me quedo sin ojos!! please, un poquito más grande para cegatas como yo puede ser?? jejej

    Besitos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tienes razón, me he pasado de mini! Ya está a un tamaño menos "destrozaojos" jajaja
      Gracias por tu comentario, yo también pienso que las cosas hechas con cariño son especiales! :)

      Hasta pronto Lorena!

      Elimina
  10. Una leyenda preciosa para ese exótico nombre.
    La desconocía a pesar de que mis abuelos y los ocho hermanos de mi madre viven en Artá (mi madre fue la única que quedó en la península y siento un gran cariño por aquella tierra.
    Precioso el cojín, seguro que a la mamá le encantó y más adelante a la pequeña.
    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es bonito descubrir cosas nuevas de un sitio, a mi me gustó mucho la leyenda! Y buscando información me enteré de que incluso había una estatua dedicada a Nuredduna. Solo he ido una vez a Mallorca y no tuve ocasión de visitarla a mis anchas, pues era muy pequeña. Me gustaría tener algun día la ocasión de volver!! Me alegra que te haya gustado, gracias por tu comentario! :)

      Elimina
  11. hecha a mano y super bonita, que mas se puede pedir! un regalo precioso :))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Siempre es bonito recibir un regalo! Yo creo que le gustó mucho! :)
      Gracias Anekka, te voy siguiendo!

      Elimina